Opzoek naar ontspanningsoefeningen voor je schouders? Dan is bovenstaande video perfect voor jou!

Wanneer je spanning of stress ervaart, zal je fysieke lichaam hierop reageren door aan te spannen. Iedereen heeft zo een ‘stressplek’ in het lichaam, een gebied dat aanspant bij stress of spanning. Voor veel mensen zijn de schouders zo’n stressplek. Overmatige spanning in combinatie met veel werk achter een bureau en/of een slechte lichaamshouding is funest voor je lichaam. In de video laat ik je zien hoe je middels eenvoudige oefeningen spanningen in je schouders kunt losmaken. Deze ontspanningsoefeningen voor je schouders kun je gewoon achter je bureau doen en vragen slechts 3 minuten van je tijd.

Het is aan te raden om deze ontspanningsoefeningen voor je schouders -zeker wanneer je spanningsklachten ervaart- meerdere keren per dag te herhalen. Op deze manier zorg je ervoor dat je onnodige spanning tijdig loslaat en verstijving voorkomt.

Behoefte aan meer beweging? 

Eerder plaatste ik al een 3 minuten filmpje online waarin ik oefeningen deel die helpen bij het loslaten van spanningen in de rug.

Wanneer je behoefte hebt aan meer ontspanning, raad ik je aan om één van mijn 15 minuten yogasessies te volgen. In meerdere online yogasessies begeleid ik je in zo’n 15 minuten bij oefeningen voor o.a. je rug en benen. Zo nam ik voor Millennial Lift 2 sessies desk yoga op en een gentle flow (yoga op de mat). Deze sessie desk yoga focust op de rug, nek en schouders. Deze sessie focust op de nek, rug en benen.