Opzoek naar ontspanningsoefeningen voor je rug? Dan is bovenstaande video perfect voor jou!

Je fysieke lichaam is niet gemaakt om lang te zitten. Werken achter een bureau is dan ook funest voor je lijf. In de video laat ik je zien hoe je middels eenvoudige oefeningen spanningen in je rug kunt losmaken. Deze ontspanningsoefeningen voor je rug kun je gewoon achter je bureau doen en vragen slechts 3 minuten van je tijd.

Het is aan te raden om deze ontspanningsoefeningen voor je rug -zeker wanneer je spanningsklachten ervaart- meerdere keren per dag te doen. Op deze manier zorg je ervoor dat je lichaam voldoende in beweging komt en je zo nu en dan de druk op je gewrichten loslaat.

In 3 minuten je schouders ontspannen

Heb je (ook) last van je schouders, of wil je klachten in dit gebied voorkomen? Ik nam speciaal voor de schouders een sessie van 3 minuten op. Ook al deze oefeningen doe je gewoon achter je bureau.

Behoefte aan meer beweging? 

In meerdere online yogasessies begeleid ik in zo’n 15 minuten je bij oefeningen voor o.a. je rug. Zo nam ik voor Millennial Lift 2 sessies desk yoga op en een gentle flow (yoga op de mat). Deze sessie desk yoga focust op de rug, nek en schouders. Deze sessie focust op de nek, rug en benen.