Stoelyoga, of zoals ik het doorgaans noem, desk yoga, is een geschikte vorm van yoga voor een ieder die veel achter een beeldscherm zit. Werken aan een bureau zorgt doorgaans voor een onnatuurlijke lichaamshouding. Overbelasting van de nek, schouders en rug zijn vaak het gevolg. In een sessie stoelyoga breng je met name deze gebieden weer in de beweging zodat spanning en stress kunnen verminderen.

Voor Millennial Lift nam ik een korte sessie van 10 minuten op zodat je thuis, of op het werk, aan voldoende lichaamsbeweging komt.

In 10 minuten je lichaam versoepelen

De sessie desk yoga, stoelyoga, is gericht op de nek, schouders en rug. Voor veel mensen zijn dit lichaamsdelen die aanspannen wanneer zij over druk staan. De oefeningen verminderen opgebouwde fysieke spanningen, zodat je langdurige klachten kunt voorkomen of verminderen. Door bewust in beweging te komen, creëer je tevens tijd en ruimte om vanuit je hoofd weer in je lijf te komen.

De volledige sessie kun je  (gratis!) volgen op de Tribe van Millennial Lift. Wanneer je hier klikt, kom je direct op de juiste pagina uit. Lees vooral ook de bijbehorende blog voor extra achtergrond informatie en aandachtspunten.

Desk yoga op het werk

Samen bewegen is leuker! Daarom geef ik ook stoelyoga en yoga op de mat binnen het bedrijfsleven. Er zijn verschillende mogelijkheden, waarbij je kunt denken aan losse workshops, of cursussen van meerdere weken. Dit kan eventueel worden aangeboden in combinatie met mindfulness op het werk. Ik informeer je graag over de mogelijkheden, dus neem vooral contact met me op!